Pielęgniarki/Położne otwierając własną działalność gospodarczą , oprócz rejestracji w rejestrze działalności gospodarczej – CEDIG ( UM lub UG ) muszą dokonać rejestracji w Rejestrze Praktyk Zawodowych  ( Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą – RPWDL – rejestr  MZ  – w chwili obecnej rejestracja możliwa jest tylko drogą elektroniczną ).

Wysyłając  wniosek drogą elektroniczną w systemie podmiotów wykonujących działalność leczniczą –  w rejestrze  praktyk zawodowych, należy:

  1. Dokonać wpisu do ewidencji działalności gospodarczej, oraz wydrukować swoje zaświadczenie z CEDIG ( przy rejestracji  podając datę rozpoczęcia działalności, proszę uwzględnić  czas załatwienia wszystkich formalności, proszę również podać prawidłową nazwę firmy tj.: indywidualna praktyka pielęgniarska/ położnej, indywidualna specjalistyczna praktyka pielęgniarska/ położnej,  bądź  grupowa praktyka pielęgniarska/ położnych).
  2. Zarejestrować się w rejestrze praktyk zawodowych https://rpwdl.ezdrowie.gov.pl/ , wchodząc  na stronę główną w menu wybrać  zarejestruj  – zakładając konto należy wybrać  aplikację : Rejestr Praktyk Zawodowych ( opis w zakładce  ZAŁOŻENIE KONTA).
  3. Załatwić podpis elektroniczny ( opis  w zakładce  DROGA ELEKTRONICZNA WNIOSKU, PODPIS ELEKTRONICZNY ).
  4. Po zalogowaniu się na   własne konto w RPWDL, należy wybrać  w menu :  Utwórz wniosek – praktyka pielęgniarska – wybrać rodzaj  wniosku i dokładnie wypełnić ( w razie potrzeby proszę dzwonić :     91 / 432 98 65 ).
  5. Wypełniony wniosek podpisany np. PROFILEM ZAUFANYM  wysyła się w programie, po dołączeniu w załącznikach potwierdzenia opłaty za wpis do rejestru.
    Aby skutecznie zakończyła się weryfikacja podpisu, należy:

    • posiadać aktualną wersję oprogramowania Java 7,
    • otworzyć RPWDL   w przeglądarce internetowej – Internet Explorer (najnowsza wersja).

    Jeżeli po podpisaniu wniosku trwa weryfikacja podpisu, która się nie kończy proszę zobaczyć czy u dołu strony nie wyświetla się komunikat z informacją “Ta strona sieci Web chce uruchomić następujący dodatek: ”Java… ” – proszę kliknąć zezwól. Jeżeli nie ma nawet komunikatu należy zainstalować darmowe oprogramowanie Java do pobrania tutaj https://www.java.com/pl/download/

  6. Po wysłaniu wniosku oczekuje się do  7 dni roboczych, na dokonanie wpisu. Na adres mailowy wysłane zostaje zaświadczenie potwierdzające dokonanie wpisu.
  7. W przypadku źle wysłanego bądź źle wypełnionego wniosku, organ rejestrujący może odesłać wniosek do uzupełnienia, dlatego bardzo proszę sprawdzać swoje konto w rejestrze praktyk  zawodowych. W przypadku odesłanego wniosku w skrzynce odbiorczej proszę  wejść      w zakładkę „ Komunikaty”, po podpisaniu komunikatu pojawi się dokument w zakładce: „Dokumenty” ze szczegółową informacją  co we wniosku należy poprawić.