Załącznik nr 1 do Uchwały Prezydium Rady SIPiP Nr 360/VII/21 z dnia 03 listopada 2021r.,
zmieniony Uchwały Rady SIPiP Nr 83/VII/22 z dnia 28 września 2022r.,
R E G U L A M I N
przyznawania pomocy finansowej
Członkom Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych
Na podstawie art. 4 ust. 2 pkt.15 i 16 art. 31 pkt. 5 oraz art. 90.1. ust. 3 ustawy z dnia 01 lipca 2011r. o samorządzie pielęgniarek i położnych (Dz.U z 2018r. poz. 916) w związku z §2 ust. 1 oraz § 22 ust. 1 Regulaminu Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych.
Postanowienia ogólne
- Osobami uprawnionymi do ubiegania się o pomoc finansową są członkowie Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych, którzy regularnie opłacają składkę członkowską – o ile na mocy uchwały Krajowego Zjazdu PiP nie zostali z tego obowiązku zwolnieni.
- Pomoc finansowa jest przyznawana uchwałą Prezydium Rady lub Rady Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych po uprzednim zaopiniowaniu przez Komisję Socjalną.
- Wysokość funduszu przeznaczona na pomoc finansową członkom samorządu określa na każdy rok kalendarzowy uchwała budżetowa Okręgowego Zjazdu Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych.
- Pomoc finansową przyznaje się na wniosek osoby zainteresowanej bądź pełnomocnika Izby jeden raz w roku kalendarzowym w formie pieniężnej w wysokości nie więcej niż 2000,00 zł.
- Pomoc może być udzielona w przypadkach losowych. Za przypadki losowe uważa się:
a) pożar, powódź, wichura, gradobicie,
b) kradzież poza zakładem pracy,
c) nabyte trwałe kalectwo członka samorządu, powstałe od momentu wpisu do rejestru SIPiP
d) ciężką chorobę, która wystąpiła w danym roku lub chorobę wymagającą wysokich kosztów leczenia członka samorządu, dziecka (do czasu uzyskania pełnoletności (18 lat) lub uczącego się i nie pracującego do ukończenia 26 roku życia) (pomoc jednorazowa) lub współmałżonka (pomoc jednorazowa).
6. Załącznikiem do Regulaminu jest Wniosek o udzielenie pomocy finansowej, który zawiera następujące dane:
- Imię i nazwisko,
- Adres zamieszkania
- Telefon do kontaktu
- Nr konta bankowego
- PESEL
- Przynależność do US
- Zawód oraz miejsce zatrudnienia
- Uzasadnienie wniosku,
- Aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia lub inną aktualną dokumentację medyczną
- Dokumenty potwierdzające przypadki losowe,
- Oświadczenie o zapoznaniu się z Klauzulą Informacyjną dotyczącą Komisji Socjalnej oraz Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Zaświadczenie o regularności opłacanych składek lub informacji o okresie zwolnienia z tego obowiązku
- Klauzula informacyjna dotycząca Komisji Socjalnej
- Wniosek należy złożyć w terminie do 60 dni od zdarzenia wymienionego w pkt. 5 (dot. ppkt. a,b).
- W razie śmierci osoby, której wniosek dotyczy, przyznana pomoc finansowa zostaje cofnięta, a kwota pozostaje na koncie Izby.
Przepisy końcowe
Spotkanie Komisji socjalnej odbywa się zgodnie z planem pracy pod warunkiem wpłynięcia wniosków.
Na wniosek członka Komisji Socjalnej wniosek o zapomogę może być przedstawiony na posiedzeniu Prezydium Rady lub Rady do oceny i rozpatrzenia bez opinii Komisji Socjalnej – Uchwała nr 136/V/08 Prezydium Rady z dnia 14.05.2008r.
- Komisja opiniuje wniosek o przyznanie pomocy finansowej przy obecności nie mniej niż 3 osób.
- Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół i przedkłada Prezydium lub Radzie Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych, która podejmuje w tej sprawie uchwałę. W przypadku decyzji negatywnej uchwała ma charakter indywidualny w odniesieniu do każdego wnioskodawcy.
- Formę i sposób finansowania innych zadań niż wymienione w niniejszym regulaminie wymagają akceptacji Rady Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych.
- Od uchwały Prezydium Rady negującej przyznanie pomocy finansowej przysługuje odwołanie na ogólnych zasadach. Odwołanie nie dotyczy wysokości przyznanej pomocy.
- Komisja Socjalna przedstawia wnioski oraz propozycje finansowe Prezydium lub Radzie Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych, które to mogą udzielić wsparcia finansowego członkom innych Okręgowych Izb Pielęgniarek i Położnych.
- Osobami uprawnionymi do ubiegania się o pomoc finansową są członkowie Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych, którzy regularnie opłacają składkę członkowską. Okres zwolnienia z obowiązku zapłaty składek na mocy odpowiedniej uchwały Krajowego Zjazdu PiP traktowany jest na równi z okresem regularnego opłacania składek.
- Wysokość składki członkowskiej oraz osoby zobowiązane do jej opłacania określa tekst jednolity uchwał Nr 18 i 22VII Krajowego Zjazdu Pielęgniarek i Położnych w sprawie wysokości składki członkowskiej oraz zasad jej podziału.
- Składka członkowska winna być opłacana regularnie do 30 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
- Dopuszcza się opłacanie składki członkowskiej „z góry”za okres dłuższy niż miesiąc.
- Uzupełnienie zaległych składek nie jest regularnością w jej uiszczaniu i nie stanowi podstawy do rozpatrzenia wniosku.
- Komisja może wystąpić o dodatkowe informacje związane ze złożonym wnioskiem
- Wniosek nieczytelny, niepodpisany, niekompletny, wypełniony niepoprawnie; nie będzie rozpatrywany.
- Regulamin w niniejszym brzmieniu wchodzi w życie z dniem 11.2021 r. i ma zastosowanie po tej dacie.