Zgodnie z §14 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 września 2011r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru ( DZ. U. 2011r., Nr 221, poz. 1319 )wnioski o wpis do rejestru, zmianę wpisu oraz wykreślenie z rejestru składa się w postaci elektronicznej, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym ( Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn.zm.) lub profilu zaufanego ePUAP.

Aby wysłać wniosek elektronicznie w Rejestrze Praktyk Zawodowych , należy posiadać podpis elektroniczny jako podpis kwalifikowany albo profil zaufany ePUAP.

Podpis kwalifikowany– jest elektronicznym podpisem równoważnym podpisowi własnoręcznemu. Służy do podpisywania dokumentów i umów, które mają moc prawną. Uzyskanie podpisu kwalifikowanego jest związane z poniesieniem kosztów.

Profil zaufany– bezpłatna metoda potwierdzania tożsamości w elektronicznych kontaktach z administracją.

Aby uzyskać profil zaufany należy:

1. wejść na stronę ePUAP : www.epuap.gov.pl,
2. zarejestrować się – założyć konto na ePUAP,
3. zalogować się na swoje konto, następnie  wypełnić wniosek o nadanie profilu zaufanego,
4. od daty wysłania wniosku w ciągu 14 dni, należy udać się do wskazanego przez ePUAP urzędu – do punktu potwierdzającego profil celem potwierdzenia tożsamości.

Na stronie elektronicznej platformy usług administracji publicznej (epuap ) znajdziecie państwo filmy instruktażowe, które objaśniają realizacje poszczególnych etapów.

Można również uzyskać profil zaufany, logując się na konto swojego banku.