W związku z otrzymanym dnia 29.01.2015r. kolejnym pismem z Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, dotyczącym raportu praktyk zawodowych figurujących w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą, które nie posiadają w księdze rejestrowej informacji o ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej bądź wpisy w tym zakresie zawierają informacje o ubezpieczeniach nieaktualnych,
Szczecińska Izba Pielęgniarek i Położnych przypomina:
Podmiot wykonujący działalność leczniczą, wpisany do rejestru jest obowiązany zgłaszać organowi prowadzącemu rejestr wszelkie zmiany danych objętych rejestrem w terminie 14 dni od dnia ich powstania. Do rejestru należy zgłaszać m. in. informację o nowo zawartej umowie ubezpieczenia OC, wypełniając wniosek o zmianę wpisu w rejestrze.
(Zgodnie z punktem 35 ustawy z dnia 14 czerwca 2012r. o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz niektórych innych ustaw, zmiana ta jest wolna od opłat.)
Informacja jak zgłosić m.in. nowo wykupioną polisę OC, w powyższym rejestrze znajduje się na stronie izby : www.sipip.szczecin.pl, wchodząc w zakładkę PRAKTYKI ZAWODOWE a następnie WYSYŁANIE WNIOSKU O ZMIANIE WPISU W REJESTRZE PRAKTYK.
W sytuacjach niejasnych bądź trudnych prosimy o telefon pod nr : 91 / 432 98 65.
W przypadku nie zgłoszenia zmiany danych objętych rejestrem w terminie, o którym mowa powyżej, organ prowadzący rejestr może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na podmiot wykonujący działalność leczniczą karę pieniężną w wysokości do dziesięciokrotnego minimalnego wynagrodzenia za pracę, określonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
(według art. 107.1.2 ustawy o działalności leczniczej )
Wobec powyższego , prosimy o uzupełnienie informacji dotyczącej posiadania aktualnie obowiązującej polisy OC, w trybie pilnym.
Jednocześnie bardzo prosimy o dopisanie na wysyłanym drogą elektroniczną wniosku z nową polisą, adresu mailowego Państwa, w celu ułatwienia dalszej korespondencji.