Osoby które, posiadają prawo wykonywania zawodu wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów przez urząd wojewódzki lub okręgową radę, powinny złożyć stosowny wniosek o wydanie nowego zaświadczenia o prawie wykonywania zawodu – zgodnie z §1 pkt. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4 lutego 2013r. w sprawie wzorów dokumentów o prawie wykonywania zawodu pielęgniarki lub położnej i wpisu do okręgowego rejestru prowadzonego przez właściwą okręgową radę, w której znajduje się jej dokumentacja.
§ 10 uchwały 381/VI/2015 Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych z dnia 16 grudnia 2015r.
W przypadku utraty dokumentu prawa wykonywania zawodu, właściwa rada pielęgniarek i położnych wydaje na wniosek pielęgniarki albo położnej duplikat utraconego dokumentu.
( art. 41.1a ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej Dz. U. z 2022 poz.551 )