W myśl art. 46 ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej z dnia 15 lipca 2011r. (Dz. U. z 2022r. , poz. 551) pielęgniarka, położna wpisana do rejestru jest obowiązana do niezwłocznego zawiadomienia właściwej okręgowej rady pielęgniarek i położnych o wszelkich zmianach danych, o których mowa w art. 44 ust. 1, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia ich powstania.
Zgłoszeniu podlega m.in. :
1. zmiana danych adresowo-osobowych,
2. rozpoczęcie i zakończenie każdego zatrudnienia w zawodzie pielęgniarki/położnej,
3. uzyskanie wszelkich dyplomów ukończonych kursów i specjalizacji ,
4. uzyskanie dyplomu I / II stopnia studiów na kierunku pielęgniarstwo/położnictwo oraz studiów podyplomowych , tytułów naukowych .
Wpisu danych do rejestrów, o których mowa w ust. 1 , dokonuje się na podstawie dokumentów przedstawionych przez pielęgniarkę lub położną w postępowaniu w sprawie stwierdzenia prawa wykonywania zawodu.
Zmiany danych pielęgniarki i położnej wpisanych do rejestrów dokonuje się na podstawie pisemnego oświadczenia pielęgniarki lub położnej.
(według art. 48 ustawy o zawodach pielęgniarki i położnej Dz. U. z 2022r. , poz. 551).
Okręgowa rada pielęgniarek i położnych na wniosek osoby wpisanej do rejestru niezwłocznie wydaje wypis z rejestru, o którym mowa w ust.1, w zakresie dotyczącym tej osoby. Wydanie wypisu jest bezpłatne.