Aktualności
Aktualności
  1. rozwiązywaniem problemów związanych z dekontaminacją w obszarze medycznym, w tym:
  • analizą przepisów prawa, rekomendacji i norm PN-EN-ISO regulujących procesy dekontaminacji
  • aktualizacją procedur mycia i dezynfekcji w obszarze medycznym
  • różnicowaniem dezynfekcji niskiego, średniego i wysokiego stopnia
  • doborem preparatów bójczych w oparciu o normy PN-EN-ISO
  1. rozwiązywaniem problemów związanych z gospodarowaniem odpadami w obszarze medycznym, w tym:
  • interpretacją  aktów prawnych obowiązujących w Polsce i UE
  • selektywną zbiórką, magazynowaniem i unieszkodliwianiem odpadów medycznych
  • różnicowaniem tzw. odpadów lustrzanych, w tym odpadów medycznych zakaźnych i wysoce zakaźnych
  • postępowaniem z odpadami wytwarzanymi w domu pacjenta, placówkach kosmetycznych lub domach opieki

Wszystkie osoby zainteresowane rozwiązywaniem powyższych problemów zapraszamy do zapoznania się z propozycją szkoleniową znajdującą się na stronie Narodowego Instytutu Leków https://www.nil.gov.pl w zakładce DZIAŁALNOŚĆ NAUKOWA w folderze KURSY I SZKOLENIA – webinarium IV, webinarium V i webinarium VI

Biuro Organizacji Działalności

Naukowo-Badawczej z Biblioteką
a.ziolko@nil.gov.pl

tel. 22 851 52 03

Aktualności


Aktualności





Aktualności

Aktualności

Dzięki naszemu szkoleniu poznasz:

  • Typologię pacjentów ze szczególnymi potrzebami
  • Rodzaje oraz stopień ich niepełnosprawności
  • Techniki komunikacji opartej na empatii

Dzięki temu szkoleniu dowiesz się:

  • Jak funkcjonuje człowiek pod wpływem stresu
  • W jaki sposób radzić sobie w sytuacjach trudnych oraz jak się do nich przygotować
  • Na czym polega zachowanie empatyczne w relacji z pacjentem o szczególnych potrzebach
  • Co robić, a czego unikać w relacjach z pacjentem w celu budowania pozytywnego wizerunku placówki medycznej przyjaznej pacjentowi.
  • Jak wykorzystać siłę komunikacji niewerbalnej orasz efekt pierwszego wrażenia w relacjach z pacjentem
  • Jak dbać o siebie, aby skutecznie radzić sobie z sytuacjami trudnymi.

W celu zadbania o efektywność poszkoleniową, nasze szkolenie prowadzone jest w formie dynamicznych warsztatów:

  • Mini wykład – pod kątem przekazania niezbędnej wiedzy
  • Dyskusja moderowana – w celu zachęcenia do dzielenia się doświadczeniem oraz poszukiwania wniosków i najskuteczniejszych rozwiązań, dzielenia się swoimi refleksjami
  • Ćwiczenia w zespołach – wspólne zadania grupowe, scenki mające na celu trenowanie komunikacji z pacjentami o szczególnych potrzebach
  • Studium przypadku
  • Ćwiczenia indywidualne – testy wiedzy, ćwiczenia mające za zadanie wzrost samoświadomości poprzez autoanalizę i autorefleksję.
  • Ćwiczenia praktyczne pozwalające wczuć się w sytuację pacjenta ze szczególnymi potrzebami w celu wczucia się w jego sytuację poprzez osobiste doświadczenie. Uczestnicy będą mogli doświadczyć jak czuje się pacjent który nie widzi, nie dosłyszy oraz jak czuje się osoba na wózku inwalidzkim.
  • Zadania wdrożeniowe mające na celu ułatwienie przenoszenia wiedzy i umiejętności z Sali szkoleniowej do codziennej pracy.

Szkolenie prowadzone jest jedynie w formule zamkniętej, przez dwóch trenerów będących ekspertami w zakresie profesjonalnej obsługi pacjenta oraz w pracy z osobami o szczególnych potrzebach.
Nasze szkolenie poprzedzone jest badaniem potrzeb szkoleniowych w celu dopasowania tematyki oraz ćwiczeń do specyfiki danej placówki medycznej.

Uczestnicy po szkoleniu otrzymają :

  • Materiały dydaktyczne używane na szkoleniu w formie elektronicznej
  • Ćwiczenia wdrożeniowe
  • Bibliografia tematyczna
  • Imienne zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • Kontakt telefoniczny lub mailowy z trenerem jako wsparcie we wdrażaniu umiejętności.

Program szkolenia:

1. Wizerunek nowoczesnej i profesjonalnej placówki medycznej.

  • Obraz pracowników Ochrony Zdrowia w oczach pacjentów. Czego potrzebują i oczekują pacjenci ze szczególnymi potrzebami od pracowników rejestracji medycznej. Rola Asystenta pacjenta ze szczególnymi potrzebami.
  • Budowanie wizerunku placówki medycznej przyjaznej pacjentowi w celu umacniania przewagi rynkowej. Jakie cechy osobowości oraz kompetencje zawodowe i społeczne powinni posiadać pracownicy nowoczesnej placówki medycznej nastawionej na obsługę pacjentów ze szczególnymi potrzebami.
  1. Typologia pacjentów ze szczególnymi potrzebami
  • • Umiejętność rozpoznawania poszczególnych grup pacjentów ze szczególnymi potrzebami. Jak rozmawiać z osobami starszymi, z osobami o obniżonych zdolnościach poznawczych, z osobami niesłyszącymi, niewidomymi, z niepełnosprawnością ruchową oraz z zaburzeniami psychiatrycznymi
  • • Znajomość specyfiki komunikacji interpersonalnej z poszczególnymi grupami pacjentów oraz umiejętność jej dopasowania do konkretnej osoby oraz sytuacji.
  1. Empatia w relacjach z pacjentem
  • Rola i znaczenie empatii w relacjach z pacjentami. Różnica pomiędzy empatią poznawczą a emocjonalną. Jak świadomie dbać o swoją energię.
  • Na czym polega zachowanie empatyczne. Co należy zrobić, a czego unikać aby pacjent poczuł się zrozumiany.
  • Narzędzia komunikacji opartej na empatii: Jak empatycznie słuchać, aby pacjent poczuł się wysłuchany? Jak zadawać empatyczne pytania? Jak i kiedy używać wyrażenia empatycznego? Rola parafrazy w komunikacji opartej na empatii. Dlaczego warto ujawniać swoje emocje oraz swoje intencje
  • Empatyczna komunikacja niewerbalna. Jak dostroić się do pacjenta aby odzwierciedlać jego emocje. Jak wykorzystać siłę efektu pierwszego wrażenia przez pracowników recepcji medycznej w budowaniu wizerunku placówki przyjaznej pacjentowi. Jak radzić sobie z pułapkami stereotypów.
  1. Podstawy komunikacji interpersonalnej.
  • Główne czynniki mające wpływ na prawidłowy przebieg komunikacji interpersonalnej.
  • Przyczyny powstawania błędów i barier komunikacyjnych w relacjach z pacjentami o szczególnych potrzebach. Jaki wpływ na jakość komunikacji mają nasze przekonania oraz emocjonalne nastawienie. Test na zdiagnozowanie barier komunikacyjnych oraz wyznaczenie obszarów do rozwoju.
  • Mosty komunikacyjne – techniki zapewniające skuteczną komunikację w obsłudze pacjentów.
  • Test na poznanie swojej osobowości komunikacyjnej w celu umacniania współpracy zespołowej.
  1. Budowanie zaangażowania i pozytywnego nastawienia do pracy i rozwoju zawodowego.
  • Czym różni się postawa reaktywna od proaktywnej w codziennej pracy.
  • Jak radzić sobie z narzekaniem
  • Praktyczne sposoby na budowanie pozytywnego nastawienia do pracy, pacjentów i współpracowników
  • Wyznaczenie zadań rozwojowych mających na celu wprowadzanie nowych nawyków.

Więcej szczegółów i indywidualna wycena:
533163882
szkolenia@akademiamcb.pl

 

Aktualności

Wydział Badań i Analiz WUP przedstawia tom drugi raportu Stan i perspektywy zachodniopomorskiego pielęgniarstwa i położnictwa w kontekście rynku pracy w opinii aktywnych zawodowo pielęgniarek i położnych, powstałego w wyniku przeprowadzenia badania pn. Stan i perspektywy zachodniopomorskiego pielęgniarstwa i położnictwa w kontekście rynku pracy – pobierz raport

Jednocześnie zapraszamy Państwa do odwiedzenia naszej strony https://bit.ly/3JyznfK , na której dostępna jest pierwsza część raportu oraz inne informacje dotyczące zachodniopomorskiego rynku pracy.

Wydział Badań i Analiz

Biuro Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy

Wojewódzki Urząd Pracy

ul. A. Mickiewicza 41

70-383 Szczecin

Aktualności

O G Ł O S Z E N I E

 

 

Szpital Barlinek Spółka z o.o. w Barlinku ogłasza konkurs na stanowisko pielęgniarki oddziałowej oddziału chorób wewnętrznych Szpitala w Barlinku.

 

Oferta na w/w stanowisko powinna zawierać:

-podanie o przyjęcie do pracy

-opisany dotychczasowy przebieg pracy zawodowej

-kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do

zajmowania danego stanowiska: prawo wykonywania zawodu, dyplom, kursy, szkolenia.

 

Warunki pracy i płacy do uzgodnienia.

Dokumenty należy składać w dziale kadr Szpitala Barlinek ul. Szpitalna 10,

74-320 Barlinek   do dnia 28.02.2022r.

Aktualności

Pełna treść dokumentu – czytaj

Aktualności

Aktualności

OGŁOSZENIE

Szpital Barlinek Spółka z o.o. w Barlinku ogłasza konkurs na stanowisko Naczelnej Pielęgniarki Szpitala.

 

Kandydat na w/w stanowisko musi spełniać przynajmniej jedno z poniższych wymagań w zakresie kwalifikacji zawodowych:

  1. tytuł magistra na kierunku pielęgniarstwo lub położnictwo i studia podyplomowe lub specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa lub promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, lub organizacji i zarządzania, lub w innej dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia, oraz jednocześnie minimum 5 lat stażu pracy w zawodzie.
  2. tytuł zawodowy magistra w zawodzie, w którym może być uzyskiwany tytuł specjalisty w dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia, i licencjat pielęgniarstwa lub położnictwa lub średnie wykształcenie medyczne w zawodzie pielęgniarka lub położna i studia podyplomowe lub specjalizacja w dziedzinie pielęgniarstwa lub promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, lub organizacji i zarządzania, lub w innej dziedzinie mającej zastosowanie w ochronie zdrowia, oraz jednocześnie minimum 7 lat stażu pracy w zawodzie.

 

Oferta na w/w stanowisko powinna zawierać:

-podanie o przyjęcie do pracy

-opisany dotychczasowy przebieg pracy zawodowej

-kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje zawodowe wymagane do zajmowania danego stanowiska: prawo wykonywania zawodu, dyplom, kursy, szkolenia.

 

Warunki pracy i płacy do uzgodnienia.

Dokumenty należy składać w dziale kadr Szpitala Barlinek ul. Szpitalna 10,

74-320 Barlinek   do dnia 28.02.2022r.

Aktualności
Aktualności

Aktualności

W imieniu Pani Marioli Łodzińskiej Wiceprezes NRPiP zwracam się z serdeczną prośbą o rozpowszechnienie wśród pielęgniarek i położnych informacji o możliwości udziału w badaniu i wypełnieniu ankiety, która dotyczy problematyki  zachowań samobójczych – ankieta w załączeniu pisma.

O rozpowszechnienie ww. ankiety zwróciła się do NIPiP Pani dr n. med. Iwona Koszewska Kierownik Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym przy Zakładzie Zdrowia Publicznego i Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.

Wypełnioną ankietę należy przesłać na adres e-mail: biurozzs@inip.edu.pl. Ankieta jest również dostępna pod linkiem: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdWoiGar7UmNEX6KoxetzmOnLxnDMbJAO6Raj_GAr4J2Zhm0w/viewform?usp=sf_link

 

Z poważaniem
Janina Przastek
Dział Merytoryczny

tel. 22 327 61 80 | j.przastek@nipip.pl

Aktualności

Aktualności

Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy na:

V Ogólnopolski Zjazd Pielęgniarek, Położnych i innych zawodów medycznych

„Zdrowie i jakość pracy personelu medycznego w erze post covid”

 

TERMINY:

21–23 marca 2022 r. Busko-Zdrój

13–15 czerwca 2022 r. Gdańsk Sobieszewo

07–09 września 2022 r. Mazury

16–18 listopada 2022 r. Ustroń

 

PROGRAM:

  • Jak skutecznie komunikować się w zespole. Lekarz-Pielęgniarka-Pacjent. Skutki błędów w komunikacji na jakość życia zawodowego i osobistego
  • Czy choroby zawodowe są nieuniknione? Wybrane przykłady. Najczęstsze zaniedbania. Możliwości profilaktyki
  • Jak uchronić się od bólu i polepszyć codzienną jakość życia. Odkryj to co nieoczywiste i poznaj świadomy trening w nowatorskiej odsłonie
  • Wypalenie zawodowe czy wyczerpanie? Odkryj granice i reaguj
  • Odpowiedzialność zawodowa pielęgniarek i położnych. Aktualności  dotyczące różnych aspektów wykonywania zawodu w aspekcie doświadczeń z czasu pandemii i przepisów prawa
  • Sposoby na rozładowanie zestresowanego zdenerwowanego czy roszczeniowego pacjenta lub członków rodziny
  • Procedury a  minimalizowanie ekspozycji zawodowej
  • Najczęstsze błędy żywieniowe  po przebytym covid.19. Co pomaga a co utrudnia pełen powrót do formy

 

Organizator: Polskie Centrum Edukacji. Kontakt: pce@pce.com.pl  kom. 607995604

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy na stronie www.pce.com.pl

Pozdrawiamy,
Zespół Polskiego Centrum Edukacji
+48 603 773 091
pce@pce.com.pl

Aktualności





Aktualności

Szanowni Państwo!

serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w dwusemestralnych studiach podyplomowych „Analiza danych i zarządzanie badaniami klinicznymi”.

Rekrutacja trwa do 07 lutego 2022 r. i jest prowadzona przez Centrum Kształcenia Podyplomowego Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie (Analiza danych i zarządzanie badaniami klinicznymi – Pomorski Uniwersytet Medyczny (pum.edu.pl).

 

Studia uzyskały dofinansowanie Ministerstwa Zdrowia w ramach projektu „Procuratio – rozwój osób wykonujących czynności administracyjne i zarządcze w systemie ochrony zdrowia”.

 

Adresowane są do kandydatów spełniających kryteria:

 

Przynależność do grupy zawodowej:

  • pracownicy pionów administracyjnych podmiotów leczniczych lub
  • kadra zarządzająca podmiotami leczniczymi i indywidualnymi praktykami medycznymi lub
  • kadra medyczna posiadająca w zakresie swoich obowiązków funkcje admin., np. ordynatorzy, pielęgniarki oddziałowe lub
  • pracownicy NFZ lub
  • pracownicy organów założyciel. podmiotów leczniczych tj. jednostek samorządu terytorialnego, uczelni medycznych (pracownicy administracji), ministerstw, urzędów wojewódzkich, centralnych urzędów admin. rządowej (wyłącznie pracownicy komórek organizacyjnych odpowiedzialnych za nadzór nad utworzonymi przez ten organ podmiotami leczniczymi), lub
  • konsultanci krajowi i wojewódzcy.

Miejsce zamieszkania:

  • zamieszkujący w województwach: Zachodniopomorskie lub Lubuskie lub Kujawsko-Pomorskie.

Studia realizowane będą w systemie niestacjonarnym (15 zjazdów w soboty i niedziele) począwszy od 26 lutego, do 17 grudnia 2022 r.

 

Serdecznie pozdrawiam

dr hab. n. med. i zdr. Karolina Skonieczna-Żydecka
Prodziekan ds. nauki Wydziału Nauk o Zdrowiu
Pomorski Uniwersytet Medyczny
ul. Broniewskiego 24
71 – 460 Szczecin
tel. 91 441 4808

 

 

Aktualności




Aktualności

Już po raz szósty osoby studiujące pielęgniarstwo oraz pielęgniarki i pielęgniarze w Polsce miały szansę ubiegać się o międzynarodową Nagrodę Pielęgniarską Królowej Szwecji Sylwii, Queen Silvia Nursing Award (QSNA). Stypendium przyznawane jest w siedmiu krajach: Szwecji, Finlandii, Polsce, Niemczech, na Litwie, na Uniwersytecie Waszyngtońskim w USA oraz w Brazylii. Organizatorem QSNA w Polsce jest Fundacja Medicover.

23 grudnia, w dniu urodzin JKM Królowej Szwecji Sylwii, ogłaszane są wyniki konkursu. Stypendium to 25 000zł oraz staż w sektorze zdrowia i opieki u polskich i międzynarodowych partnerów.
Laureatką szóstej polskiej edycji konkursu QSNA jest Julia Osiecka, studentka pielęgniarstwa na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym – czytaj dalej